- 03 lut, 2018
Opis materiału
Opis: 
ANALIZA RYNKU
Istota analizy rynku -> zespół czynności zmierzających do powstawania racjonalnych przesłanek, podejmowanie  bieżących decyzji dotyczących obsługi rynku we wszystkich wymiarach
Analiza rynku -> podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie stanowi podstawę działalności i zamierzeń każdego przedsiębiorstwa. Ma na celu zbadanie i ustalenie możliwości, i umiarkowań z jakimi musi się liczyć przedsiębiorstwo w swych działaniach produkcyjnych, usługowych i handlowych.
Proces analizy rynku:
1.	Obserwacja rzeczywistości rynkowej
2.	Diagnoza współwystępowania zjawisk i zależności przyczynowo-skutkowych
3.	Zbudowanie modelu
4.	Przewidywanie przyszłości na podstawie modelu
Rodzaje analizy rynku
•	Jakościowa
o	Określenie rodzaju i potrzeb nabywców, segmentów na których występują
o	Rozpoznanie konkurentów
o	Określenie kanałów rynku i ich uczestników
o	Zakres stosowania i skuteczność instrumentów marketingowych
•	Ilościowa
o	Potencjalna wielkość rynku
o	Wzrost ubiegły i przewidywany rynku
o	Udział własny w rynku
o	Wielkość udziału ważniejszych konkurentów
o	Poziom i przewidywanie zmiany cen
o	Innowacje produktów
Przedmiot: 
Metody ilościowe w analizie rynków finansowych
Kierunek: 
Finanse i rachunkowość
Rodzaj materialu: 
Egzamin
Wykładowca: 
Olejnik Iwona
- Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz
